Search engine optimization ma na celu osiągnięcie wysokiej pozycji witryny w organicznych wynikach wyszukiwania Google dla wybranych fraz lub słów kluczowych. Pozycjonowanie stanowi ważny element opracowywanych strategii marketingowych.
On-page a off-page
W działaniach SEO istotną funkcję spełniają media społecznościowe. W polskiej terminologii często rozróżnia się pozycjonowanie i optymalizację. W pierwszym przypadku chodzi o działania prowadzone poza stroną internetową. Optymalizacja wpływa natomiast na budowę witryny, jej content oraz strukturę. On-page i off-page bywają jednak stosowane zamiennie.
Słowa kluczowe
W ramach fraz SEO wyróżnić należy:
– generyki, składające się zazwyczaj z dwóch wyrazów;
– świeżaki, które uzależnione są od panującego w danym okresie trendu;
– evergreen, generujące stały ruch organiczny;
– produktowe związane;
– geolokalizacyjne;
– zdefiniowane przez użytkownika (wynikają one z aktualnej potrzeby, nie ma ich jednak w planerze Google Ads).
Przy optymalizacji treści należy również wziąć pod uwagę zmienną liczbę wyszukiwań w danym czasie. Pozwala to ustalić odpowiednią strategię pozycjonowania. Słowa kluczowe są koherentne z biznesowym światem. W działaniach optymalizacyjnych należy również uwzględnić sezonowość konkretnych fraz. W ustaleniu trendowości pomocny może okazać się SEMSTORM. Informacje o tym, jak pozycjonować sezonowe słowa kluczowe, dostępne są na wielu portalach związanych z marketingiem.
Korzyści
SEO gwarantuje widoczność witryny w wynikach wyszukiwania, co przekłada się na większy ruch w obrębie strony internetowej. Działania z wykorzystaniem fraz i słów kluczowych korzystnie wpływają na osiągane wyniki sprzedażowe. Opracowując strategie promocyjną, warto więc skupić się na SEO, gdyż jest to jedno z najbardziej efektywnych narzędzi, za pomocą którego można pozyskać szerokie grono odbiorców. Można również skorzystać z usług firm specjalizujących się w tej dziedzinie takich, jak np. Fabryka Marketingu.
SEO uznawane jest za jedno z kluczowych narzędzi marketingu internetowego. Bez odpowiedniej strategii w tym sektorze, trudno stworzyć atrakcyjną markę, która przynosiłaby oczekiwane zyski sprzedażowe.
Podobne artykuły
Kategorie
- Bezpieczeństwo (7)
- Biuro (10)
- Biznes (39)
- Dom i budownictwo (19)
- Finanse (9)
- Gadżety (9)
- Gry (10)
- Internet (22)
- IT w firmie (16)
- Marketing (16)
- Marketing internetowy (43)
- Motoryzacja (14)
- Nauka (3)
- Oprogramowanie (15)
- Sprzęt (65)
- Styl życia (8)
- Technologia (40)
- Zdrowie (12)
Polecamy
Komentarze
- Specjalista Google Ads o Jak zarabiać pieniądze za pomocą swojego bloga
- wiktoria szczerbio o Jak znaleźć/namierzyć telefon po numerze IMEI?
- orzech o Zakup komputera poleasingowego – fakty i mity
- Mariolka o Idealna księga pamiątkowa. Jak powinna wyglądać?
- Artur o Fortnite, czyli doskonała gra ze stajni Epic Games