W Internecie od lat krąży powiedzenie „Content is a king”. W ostatnim czasie to zdanie zaczęło wybrzmiewać coraz mocniej. Nic więc dziwnego, że wiele firm decyduje się na inwestycje w content marketing, licząc na to, że przyniosą one pokaźny przychód. W większości przypadków tak właśnie jest! Dowiedz się, czym jest content marketing, jakie korzyści oferuje oraz kto może na nim zyskać.
Spis treści
Co to jest content marketing?
Content marketing to przemyślane i strategiczne tworzenie treści, a następnie dostarczanie ich do grupy docelowej. W praktyce oznacza pisanie przydatnych artykułów, robienie angażujących zdjęć i nagrywanie wartościowych filmów, które powinny edukować lub bawić. Ich celem jest zbudowanie długofalowej relacji z odbiorcami. W konsekwencji sprawi to, że osoby po drugiej stronie ekranu będą nam ufać, a tym samym śmielej korzystać z naszych usług oraz produktów. Dlaczego? Sprawdźmy to na przykładzie Ani. Ania chce kupić telewizor. Wybrany przez nią model jest dostępny w sklepie A, B i C. O placówce A nigdy nie słyszała. Reklamy B kilkukrotnie przeleciały jej przed oczyma. Sklep C natomiast zatrudnił specjalistę, który tworzy angażujące i śmieszne filmiki dotyczące elektroniki. Ania już nie raz widziała je w Internecie. Od kogo kupi Ania? Wszystko wskazuje na to, że od punktu C, ponieważ to właśnie z nim wiążą ją największe emocje.
Jakie korzyści oferuje content marketing?
Content marketing jest często wykorzystywany w działaniach marketingowych, ponieważ daje wiele korzyści. Są to m.in.:
- wzrost sprzedaży – im więcej razy widzimy daną markę w otoczeniu pozytywnych komunikatów, tym chętniej od niej kupujemy;
- wzrost liczby nowych klientów – dzięki strategicznym działaniom content marketingowym marka może przyciągnąć do siebie nowych klientów;
- wzrost lojalności aktualnych klientów – dzięki pozytywnym komunikatom płynącym z treści content marketingowych klienci chętnie wrócą na kolejne zakupy;
- wzrost widoczności w mediach społecznościowych – dobrze przeprowadzony content marketing ma szansę stać się viralowy; dzięki temu użytkownicy social mediów będą go sobie wzajemnie polecać, a marka zyska darmową promocję;
- zwiększenie ruchu na stronie – zainteresowani użytkownicy będą chętniej wchodzić na witrynę marki, co będzie również pozytywnym sygnałem dla algorytmów Google, dzięki czemu strona może znaleźć się wyżej w wynikach wyszukiwania;
- niski koszt reklamy – choć content marketing wymaga czasu, systematyczności i przemyślanych działań, to sumarycznie jest znacznie tańszy niż inne formy promocji, np. płatna reklama.
Kto powinien zainwestować w content marketing?
W content marketing powinien zainwestować każdy, kto sprzedaje cokolwiek w Internecie. Praktyka pokazała, że nawet tzw. trudne branże mogą korzystać z przemyślanego tworzenia i dystrybuowania wartościowych treści. Niezależnie więc od tego, czy dopiero stawiasz pierwsze kroki w świecie biznesu, czy masz już świetnie prosperującą firmę, content marketing jest dla Ciebie. Na każdym etapie rozwoju pomoże Ci zdobyć nowych klientów i zwiększyć przychody.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, warto sprawdzić przewodnik po Content marketingu: https://cyrekdigital.com/pl/baza-wiedzy/content-marketing/.
Podobne artykuły
Kategorie
- Bezpieczeństwo (7)
- Biuro (10)
- Biznes (41)
- Dom i budownictwo (19)
- Finanse (9)
- Gadżety (9)
- Gry (10)
- Internet (22)
- IT w firmie (16)
- Marketing (16)
- Marketing internetowy (43)
- Motoryzacja (14)
- Nauka (3)
- Oprogramowanie (15)
- Sprzęt (65)
- Styl życia (8)
- Technologia (40)
- Zdrowie (12)
Polecamy
Komentarze
- Specjalista Google Ads o Jak zarabiać pieniądze za pomocą swojego bloga
- wiktoria szczerbio o Jak znaleźć/namierzyć telefon po numerze IMEI?
- orzech o Zakup komputera poleasingowego – fakty i mity
- Mariolka o Idealna księga pamiątkowa. Jak powinna wyglądać?
- Artur o Fortnite, czyli doskonała gra ze stajni Epic Games